Opinie / Biuro podróży TUI

Dlaczego unikamy TUI?

  1. Niezgodność oferty z rzeczywistością
    Hotel 4 gwiazdkowy, który TUI opisuje jako „urządzony z przepychem” urąga wszelkim standardom
    • brud, fetor, wszędobylskie pajęczyny
    • podłej jakości, monotonne jedzenie nawet w najdroższym wariancie „all inclusive”
    • dań nie wystarczało wielu chętnych z powodu mniejszej ilośći jedzenia niż turystów, dłuuuugie kolejki
    • codzienna awaria windy, która zacina się z turystami w środku (...)
    • winda pozbawiona czujników w drzwiach, boleśnie przekonywał się o tym każdy nowoprzybyły turysta gdy był miażdżony zamykającymi się drzwiami
    • nie działający internet, nie możność odczytania korespondencji służbowej
  2. Nonszalacja w rozpatrywaniu reklamacji: niemerytoryczna odpowiedź z szablonu na pierwsze pismo, brak odpowiedzi na kolejne. Kwota rekompensaty nieadekwatna do wyrządzonej szkody przez TUI.
  3. Od 2012r. bulwersujący konflikt z własnymi biurami agencyjnymi i kontrahentami (...)
  4. Wydalenie TUI w 2013r. z Polskiej Izby Turystki za „nieetyczne działanie w biznesie turystycznym” (...)
  5. Słaby pracodawca, duża rotacja pracowników. (...)
    Opinie pracowników z serwisu goldenline.pl
    • „łamanie praw pracownika/prawa pracy”
    • „nadmierne zainteresowanie płcią piękną przez szefa”
    • „firma nieprzyjazna mamie”
    • „fałsz i hipokryzja wśród osób na stanowiskach kierowniczych”
    • „firma, która z giganta branży turystycznej staje się podrzędną firemką nie szanującą ani pracowników ani klientów”
    • „polityka firmy nastawiona tylko na zysk, dobro pracownika nie ważne”

Podobne problemy przechodziły biura podróży, które w ubiegłych latach plajtowały. Porzucały swoich klientów bedących za granicą bez opłaconych noclegów i biletów powrotnych.

pokaż pełny tekst ukryj pełny tekst

Rzeczywiste zdjęcia z 4 gwiazdowego hotelu wg. katalogu TUI „urządzonego z przepychem”

TUI Biuro podróży - opinie - toaleta na korytarzu w hotelu. Podłoga kleiła się od moczu TUI Biuro podróży - opinie - toaleta na korytarzu w hotelu. Ogromny fetor TUI Biuro podróży - opinie - pokój pełen pajęczyn TUI Biuro podróży - opinie - brud w jadalni TUI Biuro podróży - opinie - umorusane okna TUI Biuro podróży - opinie - nawiew zionie kurzem TUI Biuro podróży - opinie - brud wrośnięty w kafelki w toalecie TUI Biuro podróży - opinie - winda się zacinała na 2 piętrze więc to naprawiono ;-) TUI Biuro podróży - opinie - wszędobylski, wieloletni brud. Zdjęcie zaraz po zakwaterowaniu TUI Biuro podróży - opinie - fugi robił prawdziwy fachura TUI Biuro podróży - opinie - basen w rozsypce TUI - fugi robił prawdziwy fachura TUI - fugi robił prawdziwy fachura TUI - fugi robił prawdziwy fachura TUI - fugi robił prawdziwy fachura TUI - fugi robił prawdziwy fachura TUI - fugi robił prawdziwy fachura TUI - fugi robił prawdziwy fachura
Wyrażamy zgodę na dowolne wykorzystanie zdjęć

A tak bajkowo hotel jawi się w katalogu TUI

Chroń bliskich

Ostrzeż rodzinę i znajomych aby nie zmarnowali wakacji

  1. Kliknij na poniższy przycisk Lubię to lub Udostępnij
  2. Zamieść na swoim blogu lub stronie internetowej link do tej strony

Dla biur podróży świadomie i notorycznie kwaterujących nas klientów w hotelach urągających wszelkim standardom nie powinno być miejsca na rynku.

Skandaliczne rozpatrywanie reklamacji przez biuro podróży TUI

Klient
30 wrzesień

REKLAMACJA

Na podstawie art. 16 b ust. 3 ustawy z 29 sierpnia 19997 r. o usługach turystycznych (tekst jednolity: DzU z 2004 r. nr 223, poz 2268, z późniejszymi zmianami) niniejszym składamy reklamację imprezy turystycznej odbywającej się w Bułgarii (Słoneczny Brzeg) w dniach 25.08.2015r. - 05.09.2015r. w hotelu Victoria Palace (SPNR – nr rezerwacji: C8048825, nr rezerwacji: 26318980, ekspedient: 1234, agentura: 053799).

(...) Zgodnie z zawartą umową i przedstawioną ofertą przedstawioną ofertą mieliśmy być zakwaterowani w 4 gwiazdkowym hotelu, przedstawionym przez TUI jako „atrakcyjny” i „urządzony z przepychem”. Biorąc pod uwagę, iż hotel może mieć maksymalnie 5 gwiazdek, 4 gwiazdkowy hotel Victoria Palace winien być komfortowym obiektem o wysokim standardzie usług, oferującym miłe i zadbane pokoje. Bez względu na ilość gwiazdek oczekujemy przede wszystkim, że hotel oraz pokoje będą czyste.(...) Ponadto zgodnie z ofertą hotel miał być wyposażony w bezpłatny dostęp do internetu w lobby przy recepcji.

Po przybyciu na miejsce okazało się, że zastana rzeczywistość dalece odbiega od przedstawionej oferty. W związku z tym złożyliśmy rezydentowi dwie reklamacje (...), pierwszą ustnie w dniu 28.08.2015r. oraz kolejną pisemnie w dniu 02.09.2015r.

Z uwagi na nie usunięcie przez hotel usterek zgłoszonych w reklamacjach w czasie naszego pobytu składamy niniejszą reklamację z poniższych powodów:

  1. Przez cały pobyt nie działał internet w lobby przy recepcji. Mimo zgłoszenia przez nas tego faktu, internetu przez cały nasz pobyt nie naprawiono. (...) Techniczne obciążenie łącza przez gości nie jest uzasadnieniem bowiem w lobby przebywało zawsze jedynie kilka osób. Hotel posiada 545 pokoi, zakładając że każdy jest jedynie 2 osobowy łącznie w hotelu może przebywać 1090 gości. Hotel deklarując, że posiada internet w lobby winien zapewnić takie rozwiązania techniczne aby zapewnić go gościom nawet przy pełnym obłożeniu hotelu. Uzasadnianie (m.in. w odpowiedzi rezydenta na naszą pisemną reklamację), że obecność kilku osób w lobby wysyca łącze internetowe jest niedorzeczne. W rzeczywistości po analizie problemu stwierdziłem, iż problem niedziałającego internetu nie ma nic wspólnego z łączem internetowym bowiem do utraty pakietów dochodzi już w sieci lokalnej. Ping do bramy (pod adresem 192.168.44.1) kończył się średnio 50% utratą pakietów. Oznacza to, że w sieci lokalnej jest jakiś problem techniczny wynikły z uszkodzenia sprzętu lub jego nieprawidłowej konfiguracji. Jest to problem leżący po stronie hotelu a nie dostawcy łącza internetowego, ponadto łatwy do zdiagnozowania i usunięcia zatem po zgłoszeniu usterki winna ona być w 4 gwiazdkowym hotelu usunięta w tym samym dniu. Biorąc po uwagę, iż mimo zgłoszenia usterka występowała nadal nasuwa się wniosek, że hotel nie podjął żadnych działań aby usterkę naprawić a sytuację niedziałającego internetu traktuje jako normalną. Potwierdzają to opinie o hotelu, które znaleźliśmy w internecie już po powrocie z Bułgarii. Z dat publikacji opinii przez zbulwersowanych gości wynika, że internet jest niesprawny od wielu miesięcy mimo to firma TUI Poland konsekwentnie wprowadza w błąd swoich klientów deklarując, że internet jest w hotelu dostępny. Utratę pakietów potwierdza wykonany przeze mnie zrzut ekranu. Jednocześnie informuję, iż na wypadek sądowego rozstrzygnięcia sporu dysponuję obszernym materiałem wideo, niezbicie dowodzącym, że usterka występuje w sieci lokalnej przez cały czas naszego pobytu oraz nie jest spowodowana dużym obciążeniem przez gości, bowiem na materiale wideo widać, że w lobby przebywa raptem kilka osób a sam sygnał WiFi był na tyle słaby, iż nie ma możliwości aby z bezpłatnego internetu korzystał ktoś nie przebywający w lobby.

    Hotel Victoria Palace został wybrany przez nas z oferty TUI głównie z powodu deklaracji, iż zapewnia on wysoki standard oraz dostęp do internetu. Internet był mi niezbędny do zdalnego wykonania prac administracyjnych na serwerach moich klientów w ramach podpisanych umów. Nie wywiązując się z tych obowiązków moja firma utraciła zaufanie klientów a jeden z nich odmawia zapłacenia faktury na kwotę 6000 zł netto z powodu braku nie wykonania przeze mnie w terminie zgłoszonych prac.

    Tabela frankfurcka – uszkodzenia np. wewnętrznej sieci komputerowej : 20%

  2. Wszędobylski brud. Pajęczyny przy windzie, w pokoju, zakurzone stoły w jadalni, czarne z brudu fugi w łazience, nieodkurzany dywan i znajdujące się na nim kłęby kurzu, brudne szyby w pokoju, oblepione kurzem kratki klimatyzacji. (...) W pierwszej reklamacji zgłoszonej rezydentowi zasygnalizowaliśmy, że pokój jest brudny m.in. znajdują się w nim pajęczyny i pająki. Po naszej interwencji usunięto pajęczyny ale brudna łazienka, brudne okna oraz dywan pełen kłębów kurzu pozostały. Bez względu na ilość gwiazdek hotel powinien być czysty.

    Tabela frankfurcka – złe sprzątanie: 20% + robactwo: 10%
    (pająki w hotelu i mrówki w łazience, posiadamy dowód w postaci filmu wideo oraz zdjęć)

  3. Bardzo brudne, wypełnione paraliżującym fetorem toalety mieszczące się przy wyjściu na basen oraz przy windzie. (...) W uzasadnieniu do reklamacji napisano, iż wynika to z dużego obłożenia hotelu przez gości. Uzasadnienie jest absurdalne bowiem hotel powinien przygotowany na to aby zapewnić czystość i higienę nawet przy pełnym jego zakwaterowaniu. Ponadto stan toalet sprawdziłem w ostatnim dniu pobytu w hotelu tj. 5 września 2015 zatem już po miesiącach wakacyjnych. Niestety mniejsze, posezonowe obciążenie hotelu nie wpłynęło na poprawę czystości toalet. Na zdjęciach prezentuję usterkę pisuaru wypełnionego po brzegi uryną. Pisuar w takim stanie był przez cały okres naszego pobytu. Na kolejnym zdjęciu zapchane sedesy oraz przepełnione brudnym od fekaliów papierem toaletowym kosze na śmieci. (...) W hotelu na drzwiach toalet wiszą kartki aby nie wrzucać zużytego papieru toaletowego do sedesów bo się zatykają zatem goście wrzucają zużyty papier toaletowy do koszów na śmieci. Takie budzące odrazę toalety nie przy stoją hotelowi ocenionemu na 4 gwiazdki!

    Tabela frankfurcka – awaria urządzeń zasilających - toaleta: 15%

  4. Zbyt mała ilość stolików, sztućcy, talerzy oraz jedzenia aby wystarczyło dla wszystkich gości hotelu. Każdy posiłek to niepokój i walka - najpierw o stolik, których było stanowczo za mało w stosunku do ilości gości zakwaterowanych w hotelu. Następnie szukanie talerzy, których wciąż brakowało. Potem oczekiwanie na sztućce a następnie stanie w długiej kolejce do jedzenia. (...) Nie po to jechaliśmy na wypoczynek do 4 gwiazdkowego hotelu aby walczyć z innymi gośćmi hotelu o jedzenie.

    Tabela frankfurcka – zabrudzone stoły: 10% + długie czasy oczekiwania: 5%

  5. Monotonne, niskiej jakości jedzenie. Nieapetyczne parówki z mortadeli, wyroby seropodobne, smażona mielonka itd. Cieszące się nikłym zainteresowaniem parówki z mortadeli pojawiały się w kolejnym dniu jako spaghetti, w następnym jako wkładka mięsna w zupie itd. (...) Codziennie praktycznie te same dania a gdy pojawiło się coś nowego ustawiała się do niego długa kolejka. Dania dla wszystkich nie starczało bo przed ustawieniem się do kolejki należało wcześniej wywalczyć wspomniany w punkcie 5 stolik, talerz i sztućce.

    Tabela frankfurcka - monotonny jadłospis: 5%

  6. Nieustannie psująca się winda będąca dla nas szczególnie uciążliwa bowiem byliśmy zakwaterowani na ostatnim 8 piętrze (pokój 805A). (...) Po kilku dniach zacinania się windy między piętrami z turystami w środku „naprawiono” windę tak, że zacinała się wyłącznie na drugim piętrze ale nie więziła przynajmniej gości. Niestety taka naprawa nie była dla nas satysfakcjonująca z uwagi na ostatnie piętro zakwaterowania a była to jedyna winda, którą można było się dostać się na 8 piętro w pionie A. Ostatecznie hotel „profesjonalnie naprawił” windę zaklejając plastrem przycisk 2 piętra co miało zapobiec zacinaniu się jej na tym właśnie piętrze. Przyniosło to jednodniową poprawę, później winda znów zacinała się na 2 piętrze i nie dało się z niej korzystać.

    Ponadto winda była pozbawiona czujnika i zamykała drzwi po jakimś na „sztywno” określonym czasie. W efekcie gdy wysiadało z niej kilka osób a następnie wsiadały inne nie wszyscy zdążyli wsiąść. Winda zamykała drzwi nie bacząc, że ktoś jest w przejściu. W efekcie miażdżony przez drzwi nieszczęśnik przeżywał chwilę grozy. Szczęśliwie drzwi windy po napotkaniu oporu otwierały się ale chwile gdy się jest ściskanym przez drzwi pozostają długo niezapomniane. (...)

    Rozumiemy, że każde urządzenie może się zepsuć ale w takiej sytuacji oczekujemy, zwłaszcza w 4 gwiazdkowym hotelu, że zostanie ono po pierwszej usterce naprawione skutecznie. W rzeczywistości hotel nie podjął żadnych skutecznych działań naprawczych analogicznie jak w przypadku usterki dostępu do internetu. Również w tym przypadku analiza internetowych opinii innych gości hotelu wykazuje, że problem z windami występuje od lat.

    Niesprawna winda skutecznie utrudniała wypoczynek w hotelu, bowiem korzystanie z niej wiązało się z niepokojem i stresem czy uda się do niej wsiąść i wysiąść bez miażdżenia drzwiami oraz czy nie utknie się w niej między piętrami. Nieustanne awarie jedynej windy prowadzącej do pokoju na 8 piętrze w pionie A była uciążliwa bowiem wiązała się z chodzeniem po schodach na ostatnie piętro.

    Tabela frankfurcka - awarie windy: 10%

  7. Pokój 805A ulokowany jest blisko szybu windy oraz blisko jej silnika. Pracujący mechanizm słyszalny był w pokoju i zakłócał sen oraz wypoczynek.

    Tabela frankfurcka – hałas w dzień i w nocy: 5% + 10%

  8. Brak ciepłej wody w godzinach bezpośrednio przed posiłkami uniemożliwiający kąpiel po powrocie do hotelu, przed wyjściem na stołówkę. (...)Problem wynikający prawdopodobnie z faktu, iż pokój znajdował się na wysokim, ostatnim piętrze. Sytuacja uległa poprawie z dniem 1.09.2015r. gdy w hotelu ubyło gości.

    Tabela frankfurcka – awaria wody: 10%

  9. (...) Bulwersujący jest fakt, iżTUI Poland doskonale zdaje sobie sprawę, że hotel Victoria Palace urąga wszelkim standardom a mimo to z premedytacją wysyła do niego turystów psując im unikalny czas urlopu i odpoczynku. Dowodem są ogromne ilości negatywnych opinii zamieszone w internecie przez rozczarowanych turystów oraz nieustanne, codzienne awantury w recepcji hotelu między rozczarowanymi gośćmi a pracownikami hotelu mające odzwierciedlenie w dużej ilości reklamacji.

    Zgodnie z wyliczeniami na bazie Tabeli Frankfurckiej kwota zwrotu za nie wywiązanie się przez TUI Poland z umowy o świadczenie usług turystycznych to 120% ceny imprezy tj. 5 476,00 zł. (...) Zatem powinniśmy otrzymać zwrot całości wpłaconej kwoty oraz otrzymać jeszcze 20% odszkodowania. Przeżyliśmy upiorne wakacje a straconego czasu oraz zmarnowanych dni urlopu pełnego stresu nikt już nam nie zwróci.

    W ramach ugodowego załatwienia tego bolesnego dla nas problemu oczekujemy zwrotu 66% ceny imprezy tj. kwoty 3 614,16(...) na konto XX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX.

    Powyższą kwotę należy przekazać na podany poniżej rachunek bankowy w terminie 30 dni pod rygorem naliczania odsetek ustawowych. Nie jesteśmy zainteresowani rekompensatą w formie bonów lub zniżek na przyszłe imprezy organizowane przez TUI Poland.

    pokaż pełny tekst ukryj pełny tekst

Biuro podróży - TUI Poland

26 pażdziernik

Dziękujemy za okazane nam zaufanie i wybór TUI Poland na organizatora Pani wypoczynku. (...) Bardzo nam przykro, że nie była Pani zadowolona ze wszystkich świadczeń i usług, co było powodem do złożenia reklamacji.

Otrzymaliśmy Pani korespondencję w dniu 06.10.2015 r. i(...) natychmiast podjęliśmy działania, aby wyjaśnić wszelkie okoliczności poruszanych przez Panią kwestii.

Uprzejmie (...) przepraszamy za wszelkie niedogodności, które wystąpiły w trakcie Pani wypoczynku. W ramach rekompensaty chcielibyśmy zwrócić Pani 273,80 PLN. (...)

Pieniądze przekażemy na konto bankowe podane w korespondencji.

Dziękujemy za Pani uwagi oraz wskazówki. Dokładamy wszelkich starań, aby realizacja naszych imprez turystycznych odbywała się zgodnie z oczekiwaniami naszych Klientów. (...) Mamy nadzieje, że kolejne Pani wakacje będą powodem do pełnej satysfakcji.

pokaż pełny tekst ukryj pełny tekst

Komentarz do odpowiedzi TUI

  1. Krótka odpowiedź z szablonu, nie odnosząca się do poszczególnych uchybień
  2. Zaproponowano niepoważnie niską kwotę rekompensaty, nie przedstawiono w jaki sposób ją wyliczono
Klient
30 październik

Dotyczy rezerwacji nr 26318980

(...) W odpowiedzi na pismo z dnia 26.10.2015r. przypominamy, iż nie wywiązali się Państwo z umowy i zgodnie z wyliczeniami na bazie tabeli frankfurckiej przysługuje nam zwrot całej wpłaconej przez nas kwoty w wysokości 5 476,00 zł. Ponadto zmarnowaliście nam Państwo urlop wypoczynkowy w związku z czym mamy prawo domagania się zadośćuczynienia za poniesioną krzywdę (tzw. szkodę niemajątkową).

W swoim piśmie(...) proponują Państwo rekompensatę w kwocie 273,80 zł co w obliczu poniesionych przez nasz kosztów wyjazdu (5 476,00 zł) oraz krzywd niematerialnych (m.in. brak wypoczynku, obcowanie z brudem i fetorem, traumatyczne wspomnienia) jest kwotą obraźliwie niską i przez nas nie akceptowaną.

Nie uzasadnili Państwo jak wyliczyli tę niepoważną kwotę (...) co odbieramy jako przejaw nonszalancji w stosunku do pokrzywdzonych klientów. Mimo tej postawy w dalszym ciągu podtrzymujemy naszą ugodową ofertę aby zwrócili nam Państwo tylko część (ok. 2/3) poniesionych przez nas kosztów tj. kwotę 3 614,16(...) na rachunek bankowy podany we wcześniejszej korespondencji. Robimy to wyłącznie dlatego aby w sposób ugodowy, możliwie szybko zakończyć kontakt z Państwem i zapomnieć o traumatycznym wyjeździe jaki nam Państwo zorganizowali.

Prosimy tym razem docenić i poważnie potraktować naszą propozycję bowiem polubownego sposobu rozwiązania problemu w trybie reklamacyjnym nie zamierzamy prowadzić w nieskończoność. Jeśli nie dojdziemy do porozumienia polubownie pozostanie sądowe rozstrzygnięcie sporu. Wówczas domagać będziemy się zwrotu całości poniesionych przez nas kosztów a w ramach odszkodowania za poniesioną przez nas szkodę niemajątkową zorganizowania bezpłatnego pobytu, analogicznego do tego na jakim byliśmy lecz z zakwaterowaniem w sąsiednim hotelu Helena.

Od początku nie zamierzali się Państwo wywiązać z podpisanej umowy i z premedytacją wysłali nas oraz innych turystów do hotelu od lat będącego w katastrofalnym stanie technicznym i sanitarno-higienicznym. (...) Jesteśmy w stanie to wykazać w przypadku ewentualnego rozstrzygnięcia sądowego.

Dziękujemy za wyrażoną nadzieję co do satysfakcji z naszych przyszłych wakacji. Prawdopodobieństwo, że będą satysfakcjonujące diametralnie wzrośnie bowiem nie zamierzamy korzystać już z Państwa oferty lecz wrócić do wyjazdów organizowanych przez renomowane biura podróży.

pokaż pełny tekst ukryj pełny tekst

Komentarz

30 marzec
  1. Mimo upływu kilku miesięcy brak odpowiedzi TUI
  2. TUI wypłaciło zaproponowaną przez siebie, śmieszną kwotę 273,80 zł rekompensaty na którą się nie zgodziliśmy
  3. Spór wchodzi w kolejną fazę
Klient
30 marzec

OSTATECZNE WEZWANIE PRZEDSĄDOWE

Dotyczy rezerwacji nr 26318980

W związku z brakiem należytego wywiązania się z umowy (materiał dowodowy w pierwszym piśmie reklamacyjnym z dn. 30.09.2015r.) (...) przez TUI Poland Sp. z o.o. (reprezentowaną przez zarząd: Marek Andryszak, Marcin Dymnicki)(...) oraz brakiem polubownego rozwiązania sporu z winy TUI Poland Sp. z o.o. (brak merytorycznego odniesienia się do pierwszego pisma reklamacyjnego, (...) z dn. 30.10.2015r. brak odpowiedzi na drugie pismo reklamacyjne) (...)z dn. 30.10.2015r. wzywam do:

  1. za nienależyte wywiązanie się z umowy - zwrot pełnej kwoty przedmiotu umowy tj. 5 476,00poprzez wpłatę kwoty 5 202,20 zł (5 476,00 zł – 273,80 zł już zwrócone przez TUI Poland Sp. z o.o.) na konto bankowe nr xx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx, w nieprzekraczalnym terminie do 30.04.2016r. (...)
  2. w ramach odszkodowania za poniesioną przez nas szkodę niemajątkową - wpłatę kwoty równej kwocie umowy tj. 5 476,00 zł na cele charytatywne tzn. na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej, program „Pajacyk” dożywiający dzieci, na konto bankowe nr 66 1060 0076 0000 3210 0014 7020, w nieprzekraczalnym terminie do 30.04.2016r. (...)

Potwierdzenie wpłaty należy nam przesłać w okresie 1 tygodnia od jej dokonania.

W przypadku niespełnienia ww. oczekiwań ich egzekucja będzie prowadzona za sprawą rozstrzygnięcia sądowego.

pokaż pełny tekst ukryj pełny tekst

Po wielu miesiącach, nieoczekiwanie nadeszło pismo z biura podróży TUI Poland.

Wasze opinie o biurze podróży TUI

Jakie są wasze opinie na temat wyjazdów organizowanych przez biuro podróży TUI? Piszcie w komentarzach.